Muay Thai ile savunma zamanı


Bireysel antrenman stüdyosu olarak hizmet veren Maosai Performance’ın Muay Thai ve Kickboxing eğitmeni Erkan Keleş ile eğlenceli bi Muaythai, Tayland’da ortaya çıkan ve o nedenle ‘Tayland Boksu’ olarak adlandırılan bir dövüş sporu. Yumruk, diz. dirsek ve tekmelerin kullanıldığı uzun yıllar ringlerde uygulanan gerçek, tam temaslı karşılaşmalar çerçevesinde yapılan sert ve otantik bir spor dalı. Yüzyıllardan beri yapılan bu spor, insan vücudunun gelişiminden zekanın gelişimine kadar fizyolojik, biyolojik ve psikolojik bir çok faydaları bulunmaktadır.
Muay Thai nedir


Faydalarına değinecek olursak; en başta kendinizi savunmayı ve korumayı öğreniyorsunuz. Neredeyse bütün vücut kasları çalıştığı için, formunuzu koruyabiliyor ve sıklaşıyorsunuz. Düzenli yaptığınız zaman kendinizi daha enerjik hissediyorsunuz çünkü bedensel ve zihinsel yorgunluklara karşı vücut direncini Psikolojik olarak da çok fazla pozitif etkisi olan önemli bir terapi sporu. Kişinin stresten, baskıdan kurtulmasına olanak sağlıyor, mücadele ve dayanma gücünü artırıyor. Değişik olaylar karşısında uyum sağlayabilme ve anında karar verebilme özelliklerinin gelişimini sağlıyor. Üstelik dersin sonunda kendinizi yenilenmiş, stresten arınmış ve çok fazla enerjik hissediyorsunuz.


En eski uzakdoğu dövüş sanatlarından biri olan Muay Thai, ring ve martial arts şeklinde ikiye ayrılıyor. En temel vuruşu, uzun zaman içerisinde özel tekniklerle sertleştirilmiş incik kemiğiyle (shin) yapılan “thai kick” dir. Bunun yanında onu diğer dövüş sporlarından ayıran dirsek ve dizlerle yapılan vuruşlar. Maçları geleneksel bir orkestra eşliğinde 5’er dakikadan 5 round halinde yapılıyor. Her maçın başında dövüşçüler “Ram Muay” adı verilen ustalarına ve doğduğu topraklara olan saygılarını belirten, kendilerine has bir tören yapıyorlar.


Kısacası, Muay Thai kesinlikle tam bir sonuç alma sanatı. Her şeyden önce nefes terbiyesi ile ilişkili ve kibir hiç ona göre değil. Sabır, güç, zeka, motivasyon ve çelik gibi bir sinir gerektiriyor. İşin kuralı ise; kuralına göre hareket edeceksiniz ve kurala uymak için o forma bürüneceksiniz. Açıkçası, bu ay Muay Thai denerken ben çok keyif aldım. Kendi içinde özel gelenekleri olan dövüş sanatları zaten herzaman ilgimi çekmiştir. Sizde, hem disiplinli bir çalışma hem de biraz deşarj olmayı araylardansanız bence bir an evvel Muay Thai ile tanışın derim.


“Dövüş sporlarını çok seviyorum” dediğimde özellikle erkeklerden çok ilginç tepkiler alıyorum. Fakat itiraf ediyorum; elinize o eldivenleri takıp, yumruk atmak çok keyifli! Bir kere malum, gündelik hayatlarımız içinde bir çok stresli durumla karşılaşıyoruz. Bir savunma sporuyla ilgileniyorsanız, içinizdeki bütün negatif enerjiyi o salonda bırakıp çıkıyorsunuz. Bundan dört sene önce birkaç ay kickboks yapmıştım. Erkek egemen bir spor dalında, gücünüzü kullanarak dövüşmeniz insana müthiş bir özgüven veriyor. Bir sonraki dersi iple çekiyordum. Ve şimdi de kickboks’ın daha da sert bir spor dalı olan Muay Thai’yi denedim. Yaklaşık 15 dakika tekme, dirsek attım. Ve spor yapan biri olmama rağmen inanılmaz enerji harcadım. Kadınlar kesinlikle artık bir savunma sporuna gitmeli, hem formumuzu korumalı hem de kendimizi korumayı öğrenmeliyiz. Ben pilatesin yanına çok düzenli olmasa da bu sporu koydum bile. Artık benden korkabilirsiniz! İçimde bir canavar saklamıyorum tabii ki:)


MuayThai tekniği


Muay Thai’de eller, dirsekler, tekmeler ve ^ dizler gibi temel saldırı tekniklerinde kullanılmaktadır. Muay Thai’de tekme, yumruk ve blokların hepsinde bütün bedenin, kalçanın dönüşüyle birlikte kullanılması söz konusudur. Bu tekniklere, diğer savaş sanatlarından daha yavaşlık vermekle birlikte daha büyük bir güç kazandırmaktadır. Kondüsyonun önemli bir yeri vardır. Diğer mücadele sporları antrenmanında kullanılan koşma, gölge boksu, ip atlama, vücut direncine dayalı egzersizler, sağlık topu egzersizleri, karın kasları egzersizleri ve bazı durumlarda ağırlık antrenmanı gibi çalışmalar Muay Thai’de de uygulanır.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top