Günlük hayatımızda farkında olmadan yaklaşık 500 metre yürüdüğümüzü biliyormuydunuz?

Kendimden örnek vermek gerekirse, haftanın 6 günü işe gidiyorum sabah ve akşam yürüme km olarak hesabını yaptığımda 500 metre günlük yürüme periyotu olduğunu anladım . Sabah otobüse binmek için 200 metre yürüyorum otobüse biniyorum. Yolculuk sırasında birkaç metre yürüye biliyoruz onu saymıyorum. J Otobüsten indiğimde 50 metre mesafede iş yerime geliyorum ve akşama kadar hiç yürümüyorum. İşim masabaşı bir iş olduğu için maalesef fazla bir yürüme mesafesi olmuyor. Akşam olduğunda sabahki mesafe kadar yani 250 metre daha yürüyüp eve gelip yiyip içip yatıyoruz. Buraya kadar her şey normal Türk erkeği modeli verdim bir nevi.

Gelelim yürüyerek nasıl kilo verebilir cevabına;

Evet arkadaşlar çalışan arkadaşlar için günlük 500 metre yürüme ile hem günlük aldığınız kalorinizi yakabilir fazla olmasada kilo verebilirsiniz.

Ev hanımları için aslında kilo vermek, erkeklere göre daha basit yolları var.  Mesela, bayanlar semt pazarlarında dolaşırlar ve nereden baksan bir bayan için en az 1km yol yapmak demek. Ürünün en iyisini satın almak için saatlerce dolaşırlar. Haftada 3 Pazar dolaşan bayanlar 3 km yol yapabilirler. Bunlara örnek vermek gerekirse okul çağında çocuğu olan insanlar çocuğu okula götürceği zaman dönüş yolunda yolu uzatarak yine yürüyüş yaparak kalori yakabilirler.
Bazı arkadaşlarım sabah aç karnına sahil bölgelerine giderek 2 saatlik bir koşu ezsersiz yaparak bünyelerini yoruyor. Bunlara gerek yok aç karnına yapacağınız vücudu yorucak egzersizler tansiyonu çıkara bilir, midenizi bulandırabilir. Aslında hepimiz güne farkında olmadan spor yapıyoruz. Yürüyerek yapılan en hafif ve yorucu olmayan spor farkında olmadan yürüdünüz spor bence.

Yürüyerek nasıl kilo verilir?

Yürüyerek kilo vermek için birkaç ipucu vererek yazımı bitiriyorum.

-Çalışan arkadaşlar için tavsiyem eğer mesafe çok uzun değilse 10-15 dakika arasında ise bir önceki durak da inerek yürümek.

-Asansörlü bir apartmanda oturuyor iseniz asansör kullanmadan inmek çıkmak(çok yukarıda ise sadece inin).

-Ev hanımları için belediyenin sunmuş olduğu parklarda egzersiz hareketleri için güzel aletler var onları sabah ya da öğle arasında kullanabilirsiniz.

-Pazar sabahları 1 saatinizi ayırıp akrabanıza yada arkadaşınıza yürüyerek gidip gelerek aldığınız kalori’leri yakabilirsiniz.

Bu verdiğim örnekleri göz önünde olarak yaşamış biri olarak kilo vermiş bulunuyorum. Hiçbir ilave ilaç kullanmadan sadece spor ile düzenli yürüyüş yaparak fit bir vücuda sahip olabilirsiniz.
Yürüyerek nasıl kilo verilir?

1 yorum:

 
Top